12 Nisan 2015 Pazar

Tutorial yazacaklar için Bloggerlerde Html çerçeve ve içerik düzenleme

1- Önce yayın yapacağınız pencereyi açın.
Başlığını yazın.
( sol taraftaki etiketleri sonra yazarsınız)
1.JPG

2- Html kodunuz nerede kayıtlıysa orayı açın.
Benim blogumda taslakta kayıtlıydı.
( Ctrl + A ) ile Html kodunun tamamını seçin
( seçildiği zaman rengi mavi olacak)
2.jpg

Seçtikten sonra kopyalayın

(işiniz bitince, mavi ile  seçili yazılardan seçimi kaldırmak için 
yazının boş bir yerine bir kez sol tıklayın, seçim kalkmış olur)

2- Html yazan yere tıklayın

1-1.JPG

3- Açılan pencere içinde birkaç satır kod göreceksiniz.
Onları silmelisiniz önce.( Ctrl+ A) ile tamamını seçin ve Delete ile silin.




1-11.jpg

Sonra Html kodunu yapıştırın.
4.jpg

4- Kodun en üst satırlarına bakın ve 
tırnak içindeki yerde olan  URL’yi bulun. 
Bu url’yi silip yerine istediğiniz başka bir resmin Url’sini yapıştıracaksınız.

( Jpeg veya Png olabilir)
Dikdörtgen şeklinde kırpılmış ve jpeg veya png  olarak kaydedilmiş bir resim kullanırsanız daha iyi duruyor.

Bu aşamaya dikkat edin, yalnız tırnak içinde kalan kısmı seçip silmeniz gerekir.

5- Her yeni tutorial yazacağınız zaman kenardaki resim yani URL değişecek.

6-Url’yi değiştirdiyseniz şimdi, oluştur kısmına tıklayın.
Kodun sonucu göründü bile ama burada henüz koyduğunuz resim görülmez.
6.JPG

7-Önizleme kısmına tıklayın ve kullanmadan önce son haline, bir sorun olup olmadığına bakın.
Benim önizlemem aşağıdaki gibi 
( örnek olarak rastgele bir resim koydum. Sizin kenarlarda kendi url’sini koyduğunuz resim görülecek ).
önizleme.JPG

8- Şimdi içine istediğiniz resmi koyup yazılarını yazabilirsiniz.
8.JPG

9- Etiket de yazdım örnek olarak. 
Yazacağınız etiketler bitince Tamamlandı kısmına tıklayın.
***
10- Şimdi sıra geldi yazdığınız yazıların rengini değiştirmeye ve boyutunu ayarlamaya.

Dikkatle izler  deneme blogunuzda denemeler yaparsanız başarırsınız.

11-  ( Ctrl + A ) ile yazının tamamını seçin
( Bu arada resimler de seçilecek, bu normaldir)
yazı rengi değiştirme.jpg

Aşağıda gördüğünüz yerden arkaplan rengini 
( siyah seçiyorum ben) değiştirebilirsiniz.
arkaplan rengi.jpg

12-Aşağıda gördüğünüz yerden de yazı rengini seçiyorsunuz. 
( Ben örnek olsun diye açık sarı bir renk seçtim.
yazı rengi.jpg

Kırmızı kullanmanızı hiç tavsiye etmem. Hiç şık değil, kötü duruyor hatta.

13- Yazı boyutunu da şöyle ayarlıyoruz. 
Yine her şey seçili haldeyken gösterdiğim yerden istediğiniz yazı boyunu seçin. 
Ben genelde  Normali seçiyorum.
yazı boyu.jpg

14-Yazıları ortalamayı ise aşağıda gördüğünüz yerden yapılıyor.
( Tabi ki her şeyin yine seçili olması lazım)

ortalama.jpg

15-Resim eklemeyi de aşağıda gördüğünüz yerden yapacaksınız.
resim ekleme.jpg

16-Yazı ve resimlerin ortalanması da aşağıdaki kısımdan yapılıyor.

ortalama.jpg

Tüm ayarlarınız bitince yapmış olduğunuz seçimi ( mavi rengi ) kaldırmalısınız.

Bunun için de boş bir yere, sol ile bir kez  tıklayın, kaybolduğunu göreceksiniz.

17- Resim boyutunu da şu şekilde yapıyoruz.
Resmin üstüne bir kez sol tıklayın,
resim boyutu.jpg

Altında çıkan seçenekleri göreceksiniz.

18-Ben buradaki örnekte geniş’i seçtim.
Tutoriallerde duruma göre ayarlarsınız. 
(Grafiklerde Çok büyük seçeneği iyidir ama dersi göstermek için koyduğunuz resimlerde genelde geniş seçeneğini kullanın.
Ama Asla orijinal boyut’u seçmeyin. 

O da çok kötü durur ve blogun dışına taşar.

19-Önizlemeden bakalım yine.
İşte sonuç:

sonuç.JPG

Yayına hazırsınız şimdi…

Kolay gelsin.

Msrf Designs

1 yorum:

  1. Msrf Hanım çok faydalı bir paylaşımda bulunmuşsunuz....
    Teşekkür ederim....
    Emeklerinize sağlık....

    YanıtlaSil